Extreme Fitness AS
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Billige treningsklær og kosttilskudd

Salgsbetingelser

  1. Generelle betingelser
  2. Priser
  3. Forbehold
  4. Betalingsvilkår (Klarna Checkout, VIPPS)
  5. Levering
  6. Retur (Bytte/retur, reklamasjon, avbestilling, angrerett)
  7. Andre vilkår
  8. Garanti
  9. Personvern
  10. Force Majeur

1. Generelle betingelser

Disse generelle betingelsene (heretter kalt “Generelle betingelser”), gjelder for kjøp av produkter via www.extremefitness.no (heretter kalt “Nettsiden”), og angir de betingelser som gjelder mellom deg som kunde (heretter kalt “Kunde” eller “Kunden”) og Extreme Fitness AS. 
Ved å gjennomføre en bestilling på denne Nettsiden, bekrefter Kunden at han eller hun har lest gjennom Generelle betingelser og akseptert disse. Kunden må være fylt 18 år for å handle på www.extremefitness.no. Er du under 18 år kan du få en myndig person, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. 
 

2. Priser  

Priser på varene er oppgitt inklusive mva., men eksklusive fraktkostnader og betalingskostnader. 
Mva. på sportsernæring og kosttilskudd er per i dag 15%, på andre varer er mva. 25%.

Valuta er norske kroner og prisene forutsetter at varene sendes innen fastlands-Norge. 
Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, m.m. 
 
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil når det gjelder pris og informasjon om varer på sidene. 
Vi tar forbehold om eventuell prisendring. 
Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.  
 

3. Forbehold

Extreme Fitness AS forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, tilgjengelighet, produktinfo etc.

Bilder kan være misvisende og vi anbefaler alle om å lese produktinformasjonen.

Varer som er tilgjengelig i nettbutikken betyr at de er tilgjengelig for kjøp. Dersom produktet ikke er i lager på det aktuelle tidspunkt vil vi informere om dette ved å markere ordrelinje for produktet på din pakkseddel som restordre eventuelt med dato for når produktet er forventet tilbake i lager.

Har du bestilt et produkt som ikke er tilgjengelig på bestillingstidspunktet vil vi informere om når produktet er forventet tilbake i lager når vi sender ut epost med ny ordrestatus på din ordre.

Dersom produkter er utsolgt hos hovedlager eller utgått hos produsent vil vi også informere om dette på din pakkseddel ved å markere ordrelinje med utsolgt/utgått.

Produkter som er oppført som restordre vil bli ettersendt så snart de er på lager. 
Produkter som er oppført som utsolgt/utgått vil bli kansellert og refundert.

VIKTIG 1 : Dersom du har restordre vil vi anbefale deg om å betale hele mottatt faktura på oprrinnelig ordre. Dette  for å unngå eventuelle gebyr på grunn av at restordre kan bli ettersendt etter forfalldato på opprinnelig faktura.

VIKTIG 2: Dersom du skal returnere produkter vil vi anbefale deg om å betale hele mottatte faktura. Dette for å unngå eventuelle gebyr på grunn av at refusjon kan forekomme etter forfalldato på opprinnelig faktura.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere restordre dersom produktet er utgått fra sortiment i ettertid.
 

4. Betalingsvilkår

Vi benytter Klarna Checkout som gjøre det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. I tillegg kan du også betale med Vipps.
Se Klarnas vilkår for betaling her.

Kort beskrivelse av betalingsmetodene:
 

1. Faktura 14 dager er standard betalingsmetode, og velges automatisk ved klikk på "fullfør kjøp".

Du kan senere endre til kortbetaling, se punkt 3. Med fakturabetaling får du 14 dager betalingsfrist. Faktura sendes per e-post til registrert e-postadresse ved bestilling. Det utføres en kredittsjekk på ditt personnummer, samt en kontroll av at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens. Dette gjøres som en sikkerhet for at personen som ordren skal leveres til virkelig er den han / hun utgir seg for å være.
 

2. Faktura med delbetaling.

Faktura sendes per e-post. Med delbetaling kan du delbetale ordresummen med månedlige tilsendte fakturaer. Du kan når som helst innfri hele ordresummen uten ekstra kostnader. Samme vilkår som for faktura i pkt. 1.
 

3. Betaling – Visa og Mastercard

Når du betaler med Visa, autoriseres ordrebeløpet mot kortet ved bestilling. En autorisasjon betyr at vi ber banken din holde av beløpet for oss, og disponibelt beløp på din konto blir redusert tilsvarende handlesummen. Pengene er fortsatt på din konto, men altså reservert oss.
Hvis du velger å kansellere bestillingen, vil vi fjerne autorisasjonen, og beløpet vil bli tilgjengelig innen 2-5 dager, avhengig av banken din. 
Når ordren din har blitt sendt fra vårt lager, vil vi belaste visa-kortet for de varene som har blitt sendt. Hvis det kommer opp en situasjon hvor vi skal betale tilbake penger kort tid etter kjøp, vil vi overføre dette direkte tilbake til kortet ditt.
Vi vil aldri belaste kortet ditt for varer som ikke er sendt til deg. Hvis en ordre blir del-levert, vil vi kun belaste for eventuell frakt og varene vi fysisk har sendt.

Link til Klarnas Allmenne vilkår.
Link til Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt.

Ved manglende betaling sendes det skriftlig varsel om inkasso. Overholdes ikke fristen vil inkasso bli iverksatt. Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter og gebyrer i samsvar med forsinkelses -og inkassoloven. Vi forbeholdes oss retten til å foreta en kredittvurdering. Hvis du oppdager feil ved faktura, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no
 

4. VIPPS - Rask og enkel betaling.

Vipps kan benyttes som betalingsmetode i nettutikken.

Dersom produkter du har kjøpt av en eller annen grunn har blitt kansellert på din ordre, vil du få beskjed på ditt vedlagte fraktbrev om dette.

Vi vil refundere deg for produktet gjennom direkte refundering i vår nettbutikk som er inegrert med Vipps.

Tilbakebetaling fra Vipps på reservert eventuelt trukket beløp kan variere fra 1- 3 uker. 

Dersom du vil ha tilgang til dine refundering eller oppdatert informasjon vedrørende din refundering etter at vi har gjennomført den så kan du kontakte Vipps og oppgi Vipps ID.

Din Vipps ID står på bildet av refunderingen som fulgte med bekreftelsen som vi sendte på epost til deg for å dokumentere at refunderingen er blitt gjennomført.

5. Levering

Ved handel i nettbutikken kan du velge å få pakken sendt i posten eller hente den i vår butikk i Olav Tryggvasons gate 47 i Trondheim sentrum. 
Ved henting av ordre i butikk må legitimasjon fremvises. Personen som ordren skal leveres må dokumentere at vedkommende virkelig er den han / hun utgir seg for å være.

Bestillinger pakkes normalt samme eller neste virkedag etter mottatt bestilling. 
Normalt vil varene sendes fra oss samme eller neste virkedag etter at bestillingen er pakket. 
Alle leveringstider som blir oppgitt fra oss må anses som veiledende. 
Ved større kampanjer eventuelt stor pågang kan pakking og levering ta litt lengre tid.

HENTE I BUTIKK
Velger du selv å hente din ordre i vår butikk er dette helt fraktfritt, uansett ordrebeløp. 
Vi vil varsle deg pr epost straks din ordre er klar for henting i butikk.

Pakker som er klare for henting i butikk vil bli aktivert og få ordrestatus som sendt så snart de er klare for Pick Up (henting)

VIKTIG:
Etter at pakken er klar til henting og varsel er sendt ut er det ditt ansvar som kunde å hente ut pakken fra postkontoret / Butikk 
Pakker må hentes innen 14 dager etter at varsel om henting er sendt. 
Vi gjør oppmerksom på at uavhentede pakker vil bli belastet med et gebyr på kr 239,-. Gebyret dekker frakt tur/retur og administrasjonskostnader.

Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen. 


LEVERING MED POSTEN
Forsendelser sendes som Klimanøytral Servicepakke eller A-post (rett i postkassen) med Posten. 
Frakt koster kr 119,- for pakker med vekt opptil 35 kg. 

Klimanøytral servicepakke leveres til ditt nærmeste postkontor. Klimanøytral servicepakke kan spores via internett slik at du selv kan sjekke hvor din pakke befinner seg. Etter at pakken er sendt fra oss er det ditt ansvar som kunde å hente ut pakken fra postkontoret.

Pakker må hentes innen 14 dager fra mottatt varsel om at pakken har ankommet postkontor.

Vi gjør oppmerksom på at uavhentede pakker, vil bli belastet med et gebyr på kr 179,-. Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen.

Normal behandlingstid er 2-3 dager kommer an på hvor stor pågang det er på vårt lager. Normal leveringstid med Posten er 2-5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Levering kan ta lengre tid i forbindelse med helligdager, helg eller hvis du bor i en del av landet der postgangen tar lengre tid. Ved større kampanjer, kan det ta litt lengre tid. 

Vi leverer kun varer til fastlands-Norge.

VIKTIG
Etter at pakken er sendt fra oss er det ditt ansvar som kunde å hente ut pakken fra postkontoret. 
Pakker må hentes innen 14 dager fra mottatt varsel om at pakken har ankommet postkontor. 
Vi gjør oppmerksom på at uavhentede pakker vil bli belastet med et gebyr på kr 179,-. Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen.

Pakker som ønskes sendt på nytt vil bli fakturert med ekstra fraktgebyr på kr. 119,-

Hjemlevering

Kan bestilles i kassen.
Denne leveringmetoden krever at du er tilstede og signerer for pakken da den skal leveres fra Bring.

 

6. Retur

VIKTIG: Dersom du har betalt med VIPPS, se pkt. 4. Betalingsvilkår. Kontonummer må oppgis.

Reklamasjon

Om pakken er skadet når du mottar den, skal reklamasjon skje til postkontoret/post i butikk hvor du mottok varen.
Om du har mottatt feil varer eller det foreligger en mangel med varen, kontakt oss på support@extremefitness.no hvor du tar opp den aktuelle feilen eller påberoper deg mangelen. Det er viktig at du alltid sender med bilde av eventuell skader eller mangler ved produktet.
VIKTIG: Retur skal alltid avtales skriftlig på epost. 

Dersom kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen utover det som måtte være avtalt med Extreme Fitness AS, betaler ikke Extreme Fitness disse kostnadene.

I følge Lovverket mister Kunden sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han eller hun ikke gir extremefitness.no melding innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Vi tillater oss å tolke dette som mindre enn 7 virkedager fra sendingen er utlevert / levert iht sporing. 

Sporingsnummer et oppgitt på kundens ordre som ligger på kundens brukerkonto.

Kunden kan gå inn å kotrollere sin sporing når de selv måtte ønske dette.

Vi gjør også oppmerksom på at du alltid må sjekke produktet for brudd på emballasjen ved mottak. Ved brudd på emballasjen, ta kontakt med oss for å avtale retur og eventuelt få tilsendt nytt produkt. Produktet må ikke være tatt i bruk ved retur.

Ved reklamasjon forholder Extreme Fitness seg til retten om å refundere penger for produkter dersom reklamasjonen volder urimelige kostander utover hva vi anser som rimelige

Lov om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Bytte / retur av produkter:   

Produkter som returneres skal ikke være brukt eller ødelagt på noen måter. Produkter som har blitt skitne/flekkete av sminke, kremer, deodorant eller andre ting blir ikke godkjent som retur. Produkter som mangler merkelapp eller har ødelagt emballasje blir ikke godkjent som retur. Kosttilskudd som er åpnet blir ikke godkjent som retur. 

Ikke godkjent retur: 
Dersom din retur ikke blir godkjent vil vi kontakte deg på epostadressen som er oppgitt på din brukerkonto som er tilknyttet din ordre. Vi vil tilby deg å få tilsendt produkt(ene) som ikke ble godkjent på nytt, mot fraktgebyr på kr. 99,-. Dersom dette er ønskelig må vi få tilbakemelding innen 3 dager fra vi kontaktet deg. Produktet blir destruert etter 3 dager. 

Innpakningen er en del av varen du har kjøpt og skal åpnes pent slik at produktet kan brettes og legges tilbake i plastinnpakningen slik du mottok varen. Produktet kan prøves på for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes.   

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut angrerettskjema som er mottatt på e-post ved siste ordreoppdatering og returnerer varen til oss.

Du kan også legge ved fraktbrev eller et notat med navn og ordrenummer dersom du ikke har angrerettskjema tilgjengelig. Viktigste er at vi får informasjon om hvem som har returnert pakken, slik at vi vet hvem som skal refunderes.

Legg deretter inn ny bestilling i nettbutikken på det produktet du ønsker å bytte til, husk å noter i merknadsfeltet at det gjelder bytte. Noter også ordrenummer. Vi vil refundere betalingen for returnert(e) produkt(er) når vi har mottatt din retur.

Ved bytte så vil vil korrigere pris på ny ordre til samme pris som opprinnelig ordre dersom det har vært gjort prisendring. 

Dersom Kunden ønsker å bytte produkter må kunden selv bære returkostnader og frakt av nye produkter. 

Det må påregnes 1-3 ukers behandlingstid fra vi har mottatt din retursending. 


Returpakken sendes til:

Extreme Fitness AS
Olav Tryggvasonsgate 47
7011 Trondheim


Kunden er selv ansvarlig for retur av varer. Returpakken bør sendes med sporing dersom du ønsker sikkerhet for pakken din. Vi anbefaler at returpakker sendes med Norgespakke (www.posten.no). Sendes pakken som brevpost står du selv ansvarlig for tapet dersom pakken blir borte i Posten sin sendingsvei.
Vi aksepterer ikke rekommandert forsendelse eller postoppkrav som fraktmetode på retur.

Avbestilling

Dersom du angrer ditt kjøp før ordren er sendt fra oss, send en epost til support@extremefitness.no hvor du ber om at hele ordren slettes. Du har nå angret. For din egen del kan det være lurt å beholde en kopi av e-post eller informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret, i minst 14 dager.   

Angrerett   

Angrerettskjema kommer på epost sammen med sporingsnummer for pakken.
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Se nærmere informasjon under.


Produkter returneres til:

Extreme Fitness AS
Olav Tryggvasons gate 47
7011 Trondheim


Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, punkt i).

Du har 14 dagers åpent kjøp hos oss (jf. Angrerettloven § 21), og du kan angre på ditt kjøp uten å oppgi noen årsak.

Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt (jf. Angrerettloven § 21.) Vi sender en epost med leveringsbekreftelse, og her finner du vedlagt skjema for angrerett. Ønsker du å benytte deg av angreretten må du fylle ut dette skjemaet og sende det sammen med varen til oss. 

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produkter være returnert til oss, med originalemballasjen og merkelapper, i samme stand som ved mottak. Ved brutt forsegling på næringsmidler kan ikke varen returneres. Dersom varen er tatt i bruk som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Angrerettloven gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskap og/eller funksjon.

Ved angrerett/retur betaler kunden kun returporto og tilgodehavende blir oversendt din konto noen dager etter at vi har mottatt og behandlet returen. 

Dersom varen blir returneres som postoppkrav vil pakken ikke bli hentet.

VIKTIG:

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling fra deg som kunde på en slik måte at det er ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven.

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil du ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 20, og du mister således retten til å gå fra avtalen.

Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert og varene lagt tilbake i lager. Uavhentede pakker blir belastet med et gebyr på kr. 179,- for å dekke retur- og administrasjonskostnader. Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen. Uavhentede restordrer blir refundert og kan bestilles på nytt dersom de fremdeles er ønskelige.
 

7. Andre vilkår

Endring i vilkårene
Extreme Fitness AS forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
 

8. Garanti

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i kjøpsloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. 

Alle produkter kjøpt i vår nettbutikk har garantier, reklamasjonsrett og angrerett i henhold til norsk lov.
Lovtekster finnes her: www.lovdata.no
 

9. Personvern

Les mer om personvern her

10. Force majeur

Dersom Extreme Fitness AS blir forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Extreme Fitness AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke