Konkurransedyktige priser
Til kassen
Totalt: 0
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Konkurransedyktige priser | Kjente merker - Billigst på Olimp! | Fri frakt over 1499,-

Salgsbetingelser

  1. Generelle betingelser
  2. Priser
  3. Forbehold
  4. Betalingsvilkår
    4.1 Klarna Checkout, Vipps og Mastercard/Visa
    4.2 Fjerning av reservasjoner eller refundering (ved kansellering eller retur av varer)
  5. Levering
    5.1 Levering
    5.2 Dellevering
    5.3 Behandlingstid
  6. Avbestilling (Kansellering av ordre)
  7. Retur
    7.1 Angrerett
    7.2 Bytte
    7.3 Vilkår for bytte, retur og angrerett - Viktig å huske på ved bytte og retur
    7.4 Reklamasjon / feilsending
  8. Andre vilkår
  9. Garanti
  10. Personvern
  11. Force Majeur

1. Generelle betingelser

Disse generelle betingelsene (heretter kalt “Generelle betingelser”), gjelder for kjøp av produkter via www.extremefitness.no (heretter kalt “Nettsiden”), og angir de betingelser som gjelder mellom deg som kunde (heretter kalt “Kunde” eller “Kunden”) og Extreme Fitness AS. 

Ved å gjennomføre en bestilling på denne Nettsiden, bekrefter Kunden at han eller hun har lest gjennom salgsbetingelsene og akseptert disse. Kunden må være fylt 18 år for å handle på www.extremefitness.no. Er du under 18 år kan du få en myndig person, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. 

2. Priser  

Priser på varene er oppgitt inklusive merverdiavgift (mva).
Mva. på sportsernæring og kosttilskudd er 15%.
Mva. på klær og utstyr er. 25%.

Valuta er norske kroner og prisene forutsetter at varene sendes innen fastlands-Norge. 

Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet så som frakt og eventuell gebyrer for den valgte betalingsmetoden etc. 

3. Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil når det gjelder pris og annen informasjon om varene i nettbutikken.
Vi tar forbehold om eventuell prisendring.
Vi tar forbehold om feil i lagerbeholdning og forbeholder oss retten til å kansellere utgåtte varer.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, tilgjengelighet, produktinfo etc.

Bilder kan være misvisende og vi anbefaler alle å lese produktinformasjonen.

4. Betalingsvilkår

4.1 Klarna Checkout, Vipps og Mastercard/Visa

Vi benytter Klarna Checkout som gjøre det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett.

Klarna Checkout tilbyr tre betalingsmetoder: 

  • Betal innen 30 dager. Se vilkår
  • Kort (Mastercard/Visa). Se Klarnas kjøpesikkerhet
  • Del opp (Betal litt hver måned). Se vilkår

Se Klarnas øvrige vilkår for betaling her.

I tillegg kan du også betale med Vipps eller kreditt-/debetkort (Mastercard/Visa)

Når du betaler med Vipps eller kreditt-/debetkort (Mastercard/Visa) reserveres ordrebeløpet på ditt kort ved bestilling. En reservasjon betyr at vi ber banken din holde av det beløpet du har handlet for. Dette medfører at disponibelt beløp på din konto blir redusert. Pengene er fortsatt på din konto, men altså reservert oss.

Når ordren din har blitt sendt fra oss, vil vi effektuere ordren din. Det vil si at reserverte beløp på din konto blir trukket om du har valgt å betale med Vipps eller kort. Dersom du har valgt å betale senere eller å dele opp din betaling vil faktura bli sendt fra Klarna. 

4.2 Fjerning av reservasjoner eller refundering (ved kanselleringer eller retur av varer)

Dersom du velger å kansellere bestillingen og har valgt å betale med kort eller Vipps vil vi fjerne reservasjonen og det reserverte beløpet vil bli tilgjengelig på din konto igjen innen 2-5 dager (avhengig av banken din) dersom du har betalt med kort. Dersom du har valgt å betale med Vipps vil beløpet bli tilgjengelig på din konto i løpet av 1-3 uker. 

Vi gjør oppmerksom på at vi har ingen mulighet til å påvirke den tiden det tar å frigi en reservasjon eller gjennomføre tilbakebetaling (refundering).

Dersom du ønsker tilgang til oppdatert informasjon om dine frigitte reservasjoner/refunderinger etter vi har gjennomført disse, så kan du kontakte Vipps og oppgi Vipps-ID. Vipps-ID finner du på bildet av refunderingen som fulgte med bekreftelsen som vi sendte på e-post til deg som dokumentasjon på at reservasjonen er opphevet//refunderingen er gjennomført.

5. Levering 

5.1 Levering 

Ordre sendes med PostNord som pakke til hentested eller (rett i postkassen).
Frakt koster kr 132,- for pakker med vekt opptil 35 kg. 

Pakke til hentested leveres til ditt nærmeste utleveringssted for PostNord.
Pakke til hentested kan spores via internett slik at du selv kan sjekke hvor din pakke befinner seg. 

Etter at pakken er sendt fra oss er det ditt ansvar som kunde å hente ut pakken utleveringssted. Pakker må hentes innen fristen som er oppgitt i varsel om at pakken har ankommet utleveringssted. 

Vi gjør oppmerksom på at uavhentede pakker, vil bli belastet med et gebyr på kr 259,-. Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen.

Normal behandlingstid er 1-3 dager, avhengig av pågangen på våre lager.
Normal leveringstid med PostNord er 2-5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Levering kan ta lengre tid i forbindelse med helligdager, helg eller hvis du bor i en del av landet der postgangen tar lengre tid.
Levering kan også ta lengre tid dersom det oppstår forsinkelser hos PostNord.

Vi gjør oppmerksom på at ved større kampanjer kan både behandlingstid og leveringstid ta litt lengre tid. 

Vi leverer kun varer til fastlands-Norge.

5.1 Dellevering

Vi sender varer fra 2 ulike lager. Det kan derfor skje at din ordre blir delt (dellevert) og sendt fra oss til forskjellige tidspunkt, noe som igjen medfører at du kan motta dine bestilte varer til ulike tidspunkt. 
Du blir kun trukket / fakturert for varer når varene er er sendt fra Extreme Fitness AS. Det betyr at du ikke blir trukket / fakturert for varer som ikke er sendt fra oss. 

5.2 Behandlingstid

Forventet behandlingstid er 1-3 virkedager.
Ved behandlingstid utover dette så kan du kontakte oss på e-post. Husk å oppgi ditt ordrenummer for at vi skal kunne hjelpe deg.

6. Avbestilling (kansellering av ordre)

Kanselleringer av ordrer må skje skriftlig pr. e-post før din ordre har fått oppdatert ordrestatus til “under behandling”. 
Vi har dessverre ikke mulighet til å kansellere eller korrigere din ordre / delleverte ordre etter at ordrestatus er endret til “under behandling”. Dersom du ønsker å kansellere ordren etter at ordrestatus er endret til “under behandling” er det vanlig angrerett som gjelder. 

Kunden samtykker til dette ved å gjennomføre en bestilling i nettbutikken. Ref. punkt 1 Generelle betingelser. 

Se punkt 4. Betalingsvilkår, for informasjon om opphevelse av reservasjoner og refundering.

For din egen del kan det være lurt å beholde en kopi av e-post eller informasjon om hvem du har hatt kontakt med i forbindelse med at avbestilling, i minst 28 dager.  

7. Angrerett, retur, bytte, reklamasjon og feilsending

7.1 Angrerett 

Hos extremefitness.no har du 14 dagers angrerett.
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Se nærmere informasjon under.

Vi sender en epost med leveringsbekreftelse og sporingsnummer. I denne e-posten finner du vedlagt skjema for angrerett. Ønsker du å benytte deg av angreretten må du fylle ut dette skjemaet og sende det sammen med varen til oss. 
Alle produkter som blir returnert vil bli refundert / kreditert. Ønsker du nye produkter så må dette bestilles på nytt i vår nettbutikk. Se pkt. 7.2 vedrørende bytte. 

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varen blir returneres som postoppkrav vil pakken ikke bli hentet av oss. Underfrankerte returer blir belastet med kr 259,- til avgifter og administrasjon

Produkter returneres til:

Extreme Fitness AS
Olav Tryggvasons gate 49
7011 Trondheim

Du har 14 dagers åpent kjøp hos oss (jf. Angrerettloven § 21), og du kan angre på ditt kjøp uten å oppgi noen årsak. Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt (jf. Angrerettloven § 21.) 
Det forplikter en aktiv handling fra deg som kunde på en slik måte at det er ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Det betyr at du må aktivt hente orden og deretter sende den til tilbake til oss. 
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil du ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 20, og du mister således retten til å gå fra avtalen.

Uavhentede pakker blir belastet med et gebyr på kr. 259,- for å dekke retur- og administrasjonskostnader. Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen. 

Angrerettloven gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskap og/eller funksjon.For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produkter som returneres til oss oppfylle vilkårene som er beskrevet under pkt. 7.3

Slik returnerer du / angrer kjøp:

  1. Fyll ut angrerettskjema som ble sendt med sendingsbekreftelse på e-post. 
  2. Legg angrerettskjema i med i pakken som du returnerer til oss. Du kan også legge ved fraktbrev eller et notat med navn og ordrenummer dersom du ikke har angrerettskjema tilgjengelig. Det viktigste er at vi får informasjon om hvem som har returnert pakken. 
  3. Kunden er selv ansvarlig for retur av varer og vi anbefaler derfor at returpakken sendes med sporing dersom du ønsker sikkerhet for pakken din. Vi anbefaler at returpakker sendes med Norgespakke (www.posten.no). Sendes pakken med brevpost, helt hjem eller andre lignende fraktmetoder står du selv ansvarlig for tapet dersom pakken blir borte under transport.

Vi gjør oppmerksom på at det kan ta 1-3 uker fra vi har mottatt din retursending til returen blir behandlet. 

7.2 Bytte

Slik bytter du varer: 

  1. Kjøp ny vare på extremefitness.no. 
  2. Fyll ut angrerettskjema som ble sendt med sendingsbekreftelse på e-post. 
  3. Legg angrerettskjema med i pakken som du returnerer til oss. Du kan også legge ved fraktbrev eller et notat med navn og ordrenummer dersom du ikke har angrerettskjema tilgjengelig. Det viktigste er at vi får informasjon om hvem som har returnert pakken. 
  4. Kunden er selv ansvarlig for retur av varer og vi anbefaler derfor at returpakken sendes med sporing dersom du ønsker sikkerhet for pakken din. Vi anbefaler at returpakker sendes med Norgespakke (www.posten.no). Sendes pakken med brevpost, helt hjem eller andre lignende fraktmetoder står du selv ansvarlig for tapet dersom pakken blir borte under transport.. 

Ved bytte produkter må du selv bære returkostnader og frakt av nye produkter. 
Vi gjør oppmerksom på at det kan ta 1-3 uker fra vi har mottatt din retursending til returen blir behandlet. 

Returpakken sendes til: 

Extreme Fitness AS
Olav Tryggvasons gate 49
7011 Trondheim

7.3 Vilkår for bytte, retur og angrerett - Viktig å huske på ved bytte og retur: 

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker:

  • Produkter som returneres skal ikke være brukt eller ødelagt på noen måter. 
  • Produkter som er tilskitnet eller flekkete av blant annet sminke, kremer, deodorant eller andre ting blir ikke godkjent som retur. 
  • Produkter som mangler merkelapp eller har ødelagt emballasje blir ikke godkjent som retur. Vær derfor oppmerksom på at dersom du teiper og ødelegger en skoeske i returforsendelsen kan ikke varen selges videre og går under brukte varer. 
  • Undertøy kan ikke returneres av hygieniske årsaker. 
  • Kosttilskudd som er åpnet blir ikke godkjent som retur. 

Dersom du returnerer en brukt vare vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil ansees som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. 

Dersom din retur ikke blir godkjent vil vi kontakte deg på e-postadressen som er oppgitt på din brukerkonto som er tilknyttet din ordre. Vi vil tilby deg å få tilsendt produkt(ene) som ikke ble godkjent som retur på nytt, mot et fraktgebyr på kr. 132,-. Dersom dette er ønskelig må vi få tilbakemelding innen 3 dager fra vi kontaktet deg. Produkt(ene) blir destruert etter 3 dager. 

7.4 Reklamasjon / feilsending: 

Om pakken er skadet når du mottar den, skal reklamasjon skje til hentestedet (postkontoret/post i butikk) hvor du mottok varen.

Dersom du har mottatt en feilsending eller finner en mangel ved din ordre, kontakt oss umiddelbart og senest innen 3 dager etter at sendingen er mottatt av deg, på support@extremefitness.no hvor du beskriver den aktuelle feilen eller påberoper deg mangelen.

Det er viktig at du alltid sender med bilde av eventuell skader eller mangler ved produktet. Ikke prøv å utbedre feil eller mangler ved produkter uten at dette er avklart med Extreme Fitness.

Ved feilsending skal produktet returneres og det kan da ikke være brukt. Det vil si at klær og utstyr ikke skal være brukt og sportsernæring/kosttilskudd skal ikke ha brutt emballasje. 

Ved retur av feilsendt produkt vil vi sende deg en returlapp for gratis retur. Når vi har mottatt og behandlet din retur vil vi sende nytt produkt, eller eventuelt refundere for produktet som manglet i din ordre. 

Ved reklamasjon forholder Extreme Fitness seg til retten til å refundere beløpet som produktet ble kjøpt for dersom tiltakene for å utbedre reklamasjonen medfører kostnader utover det vi anser som rimelige.

Dersom kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen uten at dette er avtalt eller utover det som måtte være avtalt med Extreme Fitness AS, dekker ikke Extreme Fitness disse kostnadene.

Lov om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
I følge Lovverket mister Kunden sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han eller hun ikke gir extremefitness.no melding innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Vi tillater oss å tolke dette som mindre enn 3 virkedager fra sendingen er utlevert / levert iht. sporing. 

Vi aksepterer ikke rekommandert forsendelse eller postoppkrav som fraktmetode på retur.

8. Andre vilkår

Endring i vilkårene.
Extreme Fitness AS forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

9. Garanti

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i kjøpsloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. 
Alle produkter kjøpt i vår nettbutikk har garantier, reklamasjonsrett og angrerett i henhold til norsk lov.