Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Stort utvalg | Trygg handel | Lynrask levering | Gratis frakt over 1199,-

Gratis frakt over 1199,-

Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

  1. Generelle betingelser
  2. Priser
  3. Forbehold
  4. Betalingsvilkår
  5. Levering
  6. Avbestilling (Kansellering av ordre)
  7. Retur
  8. Andre vilkår
  9. Garanti
  10. Personvern
  11. Force Majeur

1. Generelle betingelser

Disse generelle betingelsene (heretter kalt “Generelle betingelser”), gjelder for kjøp av produkter via www.extremefitness.no (heretter kalt “Nettsiden”), og angir de betingelser som gjelder mellom deg som kunde (heretter kalt “Kunde” eller “Kunden”) og Extreme Fitness AS. 

Ved å gjennomføre en bestilling på denne Nettsiden, bekrefter Kunden at han eller hun har lest gjennom vilkårene og betingelsene og akseptert disse. Kunden må være fylt 18 år for å handle på www.extremefitness.no. Er du under 18 år kan du få en myndig person, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. 

2. Priser

Priser på varene er oppgitt inklusive merverdiavgift (mva). Mva. på sportsernæring og kosttilskudd er 15%. Mva. på klær og utstyr er 25%.
Valuta er norske kroner og prisene forutsetter at varene sendes innen fastlands-Norge. 
Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet så som frakt og eventuelle gebyrer for den valgte betalingsmetoden etc. 

3. Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil når det gjelder pris og annen informasjon om varene i nettbutikken.
Vi tar forbehold om eventuell prisendring.
Vi tar forbehold om feil i lagerbeholdning og forbeholder oss retten til å kansellere utgåtte varer.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, tilgjengelighet, produktinfo etc.
Bilder kan være misvisende og vi anbefaler alle å lese produktinformasjonen.

4. Betalingsvilkår

4.1 Klarna Checkout, Vipps og Mastercard/Visa

Vi benytter Klarna Checkout som gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Brukervilkår for Klarnas Shoppingtjeneste kan du leseher. Klarna Checkout tilbyr tre betalingsmetoder:

  • Betal innen 30 dager.
  • Kort (Mastercard/Visa).
  • Del opp (Betal litt hver måned).

I tillegg kan du også betale med Vipps eller kreditt-/debetkort (Mastercard/Visa). Når du betaler med Vipps- eller kreditt-/debetkort (Mastercard/Visa) reserveres ordrebeløpet på ditt kort ved bestilling. En reservasjon betyr at vi ber banken din holde av det beløpet du har handlet for. Dette medfører at disponibelt beløp på kontoen din blir redusert. Pengene er fortsatt på din konto, men altså reservert av Extreme Fitness AS.

Når ordren din har blitt sendt fra oss, vil vi effektuere ordren din. Det vil si at reserverte beløp på din konto blir trukket om du har valgt å betale med Vipps eller kort. Dersom du har valgt å betale senere eller å dele opp din betaling, vil fakturaen bli sendt fra Klarna. 

4.2 Fjerning av reservasjoner eller refundering (ved retur av varer)

Dersom du har returnert deler eller din ordre og har valgt å betale med kort eller Vipps vil trukket beløp bli tilgjengelig på din konto igjen innen 1-3 uker (avhengig av banken din). Vi gjør oppmerksom på at vi har ingen mulighet til å påvirke den tiden det tar å frigi en reservasjon eller gjennomføre tilbakebetaling (refundering). Dersom du ønsker tilgang til oppdatert informasjon om dine frigitte reservasjoner/refunderinger etter vi har gjennomført disse, det vil si når du har mottatt kreditnota fra oss så kan du kontakte Vipps og oppgi Vipps-ID. Vipps-ID finner du på bildet av refunderingen som fulgte med bekreftelsen som vi sendte på e-post til deg som dokumentasjon på at reservasjonen er opphevet//refunderingen er gjennomført.

Har du handlet gjennom Klarna så kan du kontakte Klarna og oppgi ordrenummer for å få en oppdatering på refundering.

Kunden samtykker til dette ved å gjennomføre en bestilling i nettbutikken. Ref. punkt 1. Generelle betingelser. 

5. Levering

5.1 Levering 

Ordrer sendes med PostNord som pakke til valgfritt hentested. Flere ordrer blir ikke sendt i samme pakke/sending. Vi leverer kun varer til fastlands-Norge.
Vær oppmerksom på at PostNord kan endre utleveringssted. Extreme Fitness har ingen påvirkning på dette.

Gratis frakt ved kjøp over 1199 kr. Frakt koster 109 kr ved kjøp under 1199 kr.

Dersom du velger å få levert din pakke i pakkeautomat og pakkeautomaten ikke har ledige bokser som passer til din pakke vil PostNord endre sendingen til nærmeste hentested. >Her kan du finne mer informasjon vedrørende pakkeautomat, og her kan du lese om hvordan hente ut pakker fra pakkeautomat. Dersom du får problemer med å hente ut pakken kan du lese her. Du må selv kontakte PostNord dersom du ønsker å omdirigere pakken din til et annet utleveringssted eller om du ønsker å utsette hentefristen.

Her kan du kontakte PostNord ved ytterligere spørsmål. 

For å kunne gjennomføre en levering kreves følgende informasjon

  • Navn
  • Norsk adresse
  • Telefonnummer registrert i Norge, Sverige, Danmark eller Finland
  • E-post adresse

Kontroller at alle opplysninger er korrekte før du gjennomfører din bestilling. Det er kunden sitt ansvar at betingelser for levering er oppfylt.

Din sending kan spores via internett eller app slik at du selv kan sjekke hvor din pakke befinner seg. Vi anbefaler at du laster ned PostNord sin app for å enkelt kunne følge dine sendinger. Du kan også følge din pakke på sporing ved å logge deg inn på din kundekonto i vår portal.

Transportørens anvisninger for å hente ut sendinger må følges. Etter at pakken er sendt fra oss er det ditt ansvar som kunde å hente ut pakken utleveringssted. Pakker må hentes innen fristen som er oppgitt i varsel om at pakken har ankommet utleveringssted. 

Vi gjør oppmerksom på at uavhentede pakker vil bli belastet med et gebyr på kr 289,-. Gebyret blir trukket

Normal behandlingstid er 1-3 dager, avhengig av pågangen på vårt lager. Ved større kampanjer kan både behandlingstid og leveringstid kunne ta litt lengre tid.
Normal leveringstid med PostNord er 2-5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Levering kan ta lengre tid i forbindelse med helligdager, helg eller hvis du bor i en del av landet der postgangen tar lengre tid. Levering kan også ta lengre tid dersom det oppstår forsinkelser hos PostNord.

Vær oppmerksom på at det ved større kampanjer, som for eksempel Black Week, vil kunne være lengre leveringstid for transportselskapet.

5.2 Avvik / Forsinkelser i transport

Det er transportselskapet PostNord, som transporterer din ordre fra vårt lager til utleveringssted. Extreme Fitness har ingen påvirkning på transporten av din ordre. Dersom det oppstår avvik eller annen form for forsinkelser i transport av din ordre/pakke, så har vi prosedyrer i samarbeid med transportselskapet (PostNord) som må avklares før vi kan gjøre tiltak. Dette kan medføre noe lenger behandlingstid for den aktuelle ordren da behandlingstid hos transportøren normalt er 5-8 dager. Så snart avklaring foreligger, blir tiltak iverksatt av oss. Tiltak vil være kreditering / refundering av ordre. Oppstår det problemer med utlevering av din sending så kontakt Extreme Fitness AS og vi vil hjelpe deg. Passiv handling og sendinger som returneres vil bli behandlet som uvahentet sending, ref. punkt 5.1. Levering.

Kunden samtykker til dette ved å gjennomføre en bestilling i nettbutikken. Ref. punkt 1. Generelle betingelser. 

5.3 Behandlingstid

Forventet behandlingstid er 1-3 virkedager. Ved behandlingstid utover dette så kan du kontakte oss på e-post. Husk å oppgi ditt ordrenummer for at vi skal kunne hjelpe deg.

6. Avbestilling (kansellering av ordre)

Vi har automatisert datastyrt ordrebehandling med datasync mot 3PL lager for å ekspedere ordrer så raskt som mulig. >Vi har derfor ikke mulighet til å kansellere eller korrigere din ordre etter at den er gjennomført og mottatt i vårt system. >Dersom du ønsker å kansellere ordren eller returnere varer etter at du har gjennomført din ordre så er det vanlig angrerett som gjelder.

Kunden samtykker til dette ved å gjennomføre en bestilling i nettbutikken. Ref. punkt 1. Generelle betingelser.
Se også punkt 4. Betalingsvilkår, for informasjon om oppheving av reservasjoner og refundering. 

7. Angrerett, retur, bytte, reklamasjon, feilsending og uavhentet sending

7.1 Angrerett 

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Se nærmere informasjon under.

Vi sender en e-post med statusoppdatering (under behandling), i denne e-posten finner du vedlagt skjema for angrerett. Du også laste ned skjema for angrerett. Ønsker du å benytte deg av angreretten skal dette skjemaet fylles ut og sendes sammen med varen tilbake til oss. NB! Du kan også legge ved fraktbrev eller et notat med navn og ordrenummer dersom du ikke har angrerettskjema tilgjengelig. Det viktigste er at vi får informasjon om hvem som har returnert pakken.
Alle produkter som blir returnert vil bli refundert / kreditert. Ønsker du nye produkter så må dette bestilles på nytt i vår nettbutikk. Se pkt. 7.2 vedrørende bytte. 

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varen blir returneres som postoppkrav vil pakken ikke bli hentet av oss. Underfrankerte returer blir belastet med kr 289,- til avgifter og administrasjon. 

Returpakken sendes til: 

Extreme Fitness AS
Olav Tryggvasons gate 49
7011 Trondheim

Vi anbefaler at returpakker sendes med Norgespakke. Se mer informasjon og kjøp Norgespakke her.

Du har 14 dagers åpent kjøp hos oss (jf. Angrerettloven § 21), og du kan angre på ditt kjøp uten å oppgi noen årsak. Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt (jf. Angrerettloven § 21.) Det forplikter en aktiv handling fra deg som kunde på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Det betyr at du må aktivt hente ordren og deretter sende den tilbake til oss. Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil du ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 20, og du mister således retten til å gå fra avtalen.

Uavhentede pakker blir belastet med et gebyr på kr. 289,- for å dekke retur- og administrasjonskostnader. Gebyret blir trukket fra tilbakebetalingen. 

Angrerettloven gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskap og/eller funksjon.For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produkter som returneres til oss oppfylle vilkårene som er beskrevet under pkt. 7.3

Slik returnerer du / angrer kjøp:

  1. Fyll ut angrerettskjemaet som ble sendt med sendingsbekreftelse på e-post. 
  2. Legg angrerettskjemaet med i pakken som du returnerer til oss. Du kan også legge ved fraktbrev eller et notat med navn og ordrenummer dersom du ikke har angrerettskjema tilgjengelig. Det viktigste er at vi får informasjon om hvem som har returnert pakken. 
  3. Kunden er selv ansvarlig for retur av varer og vi anbefaler derfor at returpakken sendes med sporing dersom du ønsker sikkerhet for pakken din. Vi anbefaler at returpakker sendes med Norgespakke (www.posten.no) Sendes pakken med brevpost, helt hjem eller andre lignende fraktmetoder står du selv ansvarlig for tapet dersom pakken blir borte under transport.

Vi gjør oppmerksom på at det kan ta 1-3 uker fra vi har mottatt din retursending til returen blir behandlet. 

7.2 Bytte

Slik bytter du varer: 

  1. Kjøp ny vare på extremefitness.no. 
  2. Fyll ut angrerettskjemaet som ble sendt med sendingsbekreftelse på e-post. 
  3. Legg angrerettskjema med i pakken som du returnerer til oss. Du kan også legge ved fraktbrev eller et notat med navn og ordrenummer dersom du ikke har angrerettskjema tilgjengelig. Det viktigste er at vi får informasjon om hvem som har returnert pakken. 
  4. Kunden er selv ansvarlig for retur av varer og vi anbefaler derfor at returpakken sendes med sporing dersom du ønsker sikkerhet for pakken din. Vi anbefaler at returpakker sendes med Norgespakke (www.posten.no). Sendes pakken med brevpost, helt hjem eller andre lignende fraktmetoder står du selv ansvarlig for tapet dersom pakken blir borte under transport.. 

Ved bytte produkter må du selv bære returkostnader og frakt av nye produkter. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta 1-3 uker fra vi har mottatt din retursending til returen blir behandlet. 

Returpakken sendes til: 

Extreme Fitness AS
Olav Tryggvasons gate 49
7011 Trondheim

Vi anbefaler at returpakker sendes med Norgespakke.Se mer informasjon og kjøp Norgespakke her.

7.3 Vilkår for bytte, retur og angrerett - Viktig å huske på ved bytte og retur:

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker:

  • Produkter som returneres skal ikke være brukt eller ødelagt på noen måter. 
  • Produkter som er skitnet til eller flekkete av blant annet sminke, kremer, deodorant eller andre ting blir ikke godkjent som retur. 
  • Produkter som mangler merkelapp eller har ødelagt emballasje blir ikke godkjent som retur. Vær derfor oppmerksom på at dersom du teiper og ødelegger en skoeske i returforsendelsen kan ikke varen selges videre og går under brukte varer. 
  • Undertøy kan ikke returneres av hygieniske årsaker. 
  • Kosttilskudd som er åpnet blir ikke godkjent som retur. 

Dersom du returnerer en brukt vare vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil ansees som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. 

Dersom din retur ikke blir godkjent vil vi kontakte deg på e-postadressen som er oppgitt på din brukerkonto som er tilknyttet din ordre. Vi vil tilby deg å få tilsendt produkt(ene) som ikke ble godkjent som retur på nytt, mot et fraktgebyr på kr. 289,-. Dersom dette er ønskelig må vi få tilbakemelding innen 3 dager fra vi kontaktet deg. Produkt(ene) blir destruert etter 3 dager. 

7.4 Reklamasjon / Feilsending:

Om pakken er skadet når du mottar den, skal reklamasjon skje til hentestedet (postkontoret/post i butikk) hvor du mottok varen. Skader på sending skal dokumenteres og registreres på utleveringssted. Udokumentert skade kvalifiserer ikke til erstatning.

Dersom du har mottatt en feilsending eller finner en mangel ved din ordre, kontakt oss umiddelbart og senest innen 3 dager etter at sendingen er mottatt av deg, på support@extremefitness.no hvor du beskriver den aktuelle feilen eller påberoper deg mangelen. Det er viktig at du alltid sender med bilde av emballasje, eventuelle skader eller mangler ved produktet. Ikke prøv å utbedre feil eller mangler ved produkter uten at dette er avklart med Extreme Fitness. Ikke gjør noen tiltak som medfører noen form for utlegg. Ikke bruk eller konsumer produkter som det reklameres på.
Extreme Fitness kan ikke trekke eller kreditere / refundere beløp over totalt ordrebeløp.

Ved feilsending skal produktet returneres og det kan da ikke være brukt. Det vil si at klær og utstyr ikke skal være brukt og sportsernæring/kosttilskudd skal ikke ha brutt emballasje. Ved retur av feilsendt produkt vil vi sende deg en returlapp for gratis retur. Det er kun retur gjennom Extreme Fitness transportavtale som skal bli brukt ved retur av reklamsjon og feilsending.

Når vi har mottatt og behandlet din retur vil vil kreditere for produktet. Ønsker du tilsendt nytt produkt bestilles dette i nettbutikken. Kontakt oss for gratis frakt med gyldighet opptil 1 år (gjelder kun ved feilsendinger).

8. Andre vilkår

Endring i vilkårene. Extreme Fitness AS forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

9. Garanti

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i kjøpsloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Alle produkter kjøpt i vår nettbutikk har garantier, reklamasjonsrett og angrerett i henhold til norsk lov. Lovtekster finnes her: www.lovdata.no

10. Personvern

Les mer om personvern her

11. Force majeur

Dersom Extreme Fitness AS blir forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Extreme Fitness AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.